نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

نگاهی بر پیشخوان نشریات نیشابور در مرداد 98

نگاهی به تاریخچه دست اندازی به چهار روستای شهرستان فیروزه- وضعیت قرمز آب شرب در 22 روستای نیشابور-روزهای داغ لیگ برتر فوتبال نیشابور- محرومیت و عدم اجرای طرح هادی روستای پیرکماج در مجاورت شهر نیشابورشکوه رو به زوال معماری ایرانی  در کاروانسرای شوراب- درمان 70 درصد بیماران در نیشابور در صورت تکمیل پروژه بیمارستان سوم دولتی- آتش سوزی در کلاته ییلاقی شیخ ابوالحسن- مصوبه شورای شهر نیشابور درباره کاهش اختیارات شهردار - استعفا و بازپس گیری آن توسط شهردار نیشابور- نیشابور قطب جدید دوچرخه سواری کشور- قول 4 ماهه وزیر جوان دولت برای بهبود وضعیت ارتباطاتی نیشابور- معمای 4 سال اداره اتاق اصناف نیشابور - آغاز طرح مطالعات احداث فرودگاه  نیشابور  و... از مهمترین موضوعات چاپ شده نشریات  نیشابور در مرداد 1398 بود که صفحه اول آنها در ادامه خواهد آمد.

ادامه مطلب ...

تشکیل هیات امنا برای پیگیری احداث فرودگاه نیشابور

در نود و سومین جلسه شورای شهر نیشابور با رای اعضای شورای شهر. تشکیل هیات امنا با محوریت شهرداری نیشابور برای تاسیس فرودگاه نیشابور مصوب شد. در این جلسه همچنین دکتر گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات انجام شده جهت احداث فرودگاه نیشابور ارائه داد که طبق آن  کسب موافقت سازمان برنامه و بودجه - دریافت بودجه مطالعاتی و امکان سنجی- تاییدیه جانمایی  - تاییدیه مکانیک خاک - و اعلام آمادگی بخش خصوصی برای راه اندازی ایرتاکسی و باند فرود اضطراری انجام شده است.  گفتنی است موضوع احداث فرودگاه در نیشابور سابقه بیش از 40 ساله دارد و در دهه 70 نخستین بودجه مطالعاتی جهت احداث این فرودگاه جذب شد اما پیگیری نشد. احداث فرودگاه در نیشابور به عنوان دومین قطب بزرگ جمعیتی - اقتصادی - صنعتی - گردشگری - کشاورزی و فرهنگی خراسان بزرگ که در فاصله 770 کیلومتری تهران  واقع شده است از مهمترین مطالبات مردم نیشابور محسوب میشود که انتظار میرود تحقق آن بیش از این طولانی نشود.  نیشابور سرزمین بینالود  https://binalud.blogsky.com

ادامه مطلب ...

پس از مشهد : نیشابور طولانی ترین راههای استان را دارد

اخبار کوتاه - رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور در راستای تأمین ایمنی در تردد وتسهیل ترافیک در محور های جاده ای شهرستان گفت : با توجه به اینکه حوزه راههای همسنگ شهرستان نیشابور پس از مشهد طولانی ترین طول راهها را بین شهرستانهای خراسان رضوی دارا می باشد ، همین امر باعث شده که خرابی رویه راهها در این شهرستان بیشتر بوده  و نیاز به لکه گیری مداوم داشته باشد .  

ادامه مطلب ...

نیشابور سرزمین بینالود : 10 سال برای نیشابور

یادداشت -  مرداد 1388 بود که وبگاه نیشابور سرزمین بینالود آغاز بکار کرد البته ابتدا با نام ایرانشهر نیشابور و مدتی بعد با نام نیشابور شهر فیروزه و نهایتا با نام کنونی نیشابور سرزمین بینالود. در آن سالهای ابتدایی   وب سایت و یا وبلاگ فعال زیادی  در نیشابور وجود نداشت. آن زمان تصمیم گرفتیم مسیری را شروع کنیم برای جبران این کمبود و نیز برای شناخت و توسعه نیشابور و امروز 10 سال از آن زمان گذشته است. در این سالها مشکلاتی هم دچار شدیم. به هرحال امروز به لطف خدا و با همراهی خوب شما عزیزان همراه این مسیر را ادامه میدهیم. به امید نیشابوری آبادتر و توسعه یافته تر. ما را از نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود محروم نسازید. 
ادامه مطلب ...

دستاوردهای سفر وزیر ارتباطات به نیشابور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به نیشابور گفت: طی یک سال گذشته ۱۴۵ میلیارد ریال در شهرستان نیشابور برای فناوری اطلاعات هزینه شده و ۲۴۰ میلیارد ریال دیگر نیز در نظر گرفته شده است. آذری جهرمی افزود: کمبودی برای تامین تجهیزات مورد نیاز در این بخش وجود ندارد و ۱۳ سایت شهرستان نیشابور از طریق اپراتور همراه اول طی دو ماه و هشت سایت شهری نیز طی چهار ماه آینده وارد مدار می شود. وی اضافه کرد: مشکل ارتباطات روستاهای گرماب، باغشن گچ، برزنون، اسحاق آباد، همت آباد زمانی، گلشن، چشمه خسرو و شهرک صنعتی امام رضا(ع) نیشابور تا یک ماه آینده و همچنین مشکلات در خصوص پوشش جاده‌ای تلفن همراه در این شهرستان با پیگیری مسئولان به زودی حل می شود. او یادآور شد: ممانعت جدی مردم برای نصب آنتن و تامین برق در مناطق روستایی مورد نیاز از موانع جدی در مسیر توسعه ارتباطات در نیشابور است که برای حل آن نیازمند مشارکت مردم و مسئولان هستیم. فرماندار نیشابور هم در این جلسه گفت: ۴۰۰ روستای نیشابور و جاده های این شهرستان نیازمند تجهیزات و امکانات برای توسعه ارتباطات و اینترنت است.