نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

تندیس حکیم نیشابور، در آستاراخان روسیه رونمایی شد


به گزارش خبرگزاری فارس، عصر روز پنجشنبه، 14/05/1395، مراسم رونمایی تندیس عمر خیام شاعر، ستاره‌‌شناس و حکیم ایرانی در استان «آستاراخان» روسیه با حضور «محمد علی نجفی» استاندار گیلان، «الکساندر ژیلکین» استاندار این منطقه، شماری از شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و دانشجویان روس برگزار شد.

ادامه مطلب ...

«میزبان خورشید»؛ روایتی انیمیشنی از ورود تاریخی امام رضا (ع) به نیشابور


پرده‌ای از انیمیشن میزبان خورشید (منبع:وبگاه موسس آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی)


به گزارش خبرگزاری فارس، 17 مرداد 1395: مدیر نگارخانه رضوان در مشهد، از رونمایی پنج اثر انیمیشنی فاخر رضوی هم‌زمان با دهه کرامت خبر داد. این انمیمیشن‌ها عبارتند از: میزبان خورشید» ساخته حمیدرضا ایزدی «فانوس لالایی» ساخته فردین خلعتبری، «درخت بادام» به کارگردانی عباس عباسی وزین، «وصال» به کارگردانی عدنان نصاری.

به گفته ظریف صدر: انیمیشن «میزبان خورشید» ساخته حمیدرضا ایزدی است و دموی آن در دهِه کرامت سال گذشته رونمایی شد و امسال تولیدش به پایان رسیده و در دهه کرامت رونمایی می‌شود، داستان این انیمیشن 30 دقیقه‌ای که نوشته مهدی سیم ریز است به ورود تاریخی حضرت ثامن الحجج (ع) به نیشابور برمی‌گردد.

متن کامل خبر در وبگاه خبرگزاری فارس

دست‌اندرکاران تولید  میزبان خورشید:
- کارگردان : محمد رضا ایزدی   
- تهیه کننده : استودیوی یار
- مدیر پروژه : محمد ظریف
- تهیه شده در موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی
منبع:وبگاه موسس آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی

رییس اداره میراث فرهنگی نیشابور، از برنامه‌های توسعه منطقه گردشگری جوری، خبر داد


دورنما و تصویر ماهواره‌ای از منطقه گردشگری جوری نیشابور (تهیه: سرزمین بینالود)


بر پایه خبر منتشر شده در روزنامه اطلاعات در شنبه 16 مرداد 1385؛ رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور، ساخت و راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در یکی از منازل قدیمی روستای جوری، نامگذاری جاده این روستا از ابتدا تا روستای «خوجان» با نام شیخ حسن جوری و ادامه آن با نام سردار شهید برونسی و اعطای مجوز بوم‌گردی و گردشگری برای فعال‌سازی مکان برگزاری یادواره با فعال‌سازی مکان‌هایی برای حضور گردشگران و مسافران را از خواسته‌های یادواره بزرگداشت شیخ حسن جوری (برگزار شده در چهارم مردادماه جاری) اعلام نمود.

مهدی کوثری، با تأکید بر تشکیل دبیرخانه برگزاری یادواره شیخ حسن جوری به صورت همه ساله، یادآور شد: ما به دنبال ساخت تندیس شیخ حسن جوری با مساعدت خیرین روستا و همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان نیشابور، اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد فضاهای تفریحی و بوم‌گردی و هماهنگی برای خواهرخواندگی روستای جوری با «فرومد» شاهرود هستیم. (متن کامل خبر  در وبگاه روزنامه اطلاعات)


بر پایه این خبر، برنامه‌های توسعه منطقه گردشگری جوری عبراتند از:

- احداث موزه مردم‌شناسی در روستای جوری

- نامگذاری جاده روستا از ابتدا تا خوجان، به نام شیخ حس جوری

- نامگذاری ادامه مسیر به نام سردارد شهید برونسی

- اعطای مجوز بوم‌گردی و گردشگری برای این منطقه

- تشکیل دبیرخانه برگزاری یادواره شیخ حسن جوری

- ساخت تندیس شیخ حسن جوری

- اعطای مجوزهای ایجاد فضاهای تفریحی و بوم‌گردی

- خواهرخواندگی جوری و فرومد (فریومد)

فرصتی دیگر پیش روی همکاری‌های گردشگری و فرهنگی نیشابور، مشهد و ترکیه


به گزارش پایگاه خبری الف: سرکنسول ترکیه در مشهد، با بیان اینکه دوستی عمیق ایران با ترکیه، در ایام کودتا آشکار شد، بر ضرورت حفظ روابط صمیمانه دو کشور، و جلوگیری از مسموم شدن روابط، توسط کشور ثالث تأکید کرد. محمد دوغان، در بخشی از سخنان خود، در نشست خبری که ظهر دوشنبه یازدهم مرداد 1395 در کنسولگری ترکیه در مشهد برگزار شد، از پیگیری ایران، برای اتفاقات اخیر ترکیه، تشکر و قدردانی کرد و توضیح داد: دوستان واقعی، در روزهای بد مشخص می‌شوند، روزهایی که آمریکا و اروپا با تحریم‌ها به ایران فشار می‌آورند، ترکیه در کنار ایران بود و اکنون در اوضاع نابسامان ترکیه، ایران مثل یک دوست، در کنار ما قرار دارد که بسیار ارزشمند و نشان‌دهنده دوستی عمیق بین دو کشور است. (برای خواندن گزارش مشروح این نشست خبری، کلیک کنید)

  

ادامه مطلب ...

ریواس نیشابور، ثبت ملی شد


خبرگزاری آریا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور از ثبت ملی «دانش پرورش ریواس در نیشابور» خبر داد. به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور اظهار کرد: با حضور فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در جلسه کمیته ثبت آثار میراث ناملموس کشور «دانش پرورش ریواس نیشابور» به ثبت رسید.

 

ادامه مطلب ...