نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

نگاهی بر پیشخوان نشریات نیشابور در آبان 98

گشایش موزه قلب در بطن آسمان نمای خیام - 407 هزار جریمه و  آینده توسعه نیشابور- درخواست مسئولان نیشابور از آستان قدس برای توجه بیشتر به نیشابور- بررسی وضعیت نامناسب جاده نیشابور به کدکن و تربت حیدریه (جاده ای روستایی زیر بار تریلی ها) - درآمد 180 میلیارد تومانی 3600 هکتار باغ آلو در نیشابور - امواج آبگرفتگی در سطح شهر موج هشداری برای مسئولان و مردم نیشابور و... از جمله مهمترین مسائل و مطالب چاپ شده در نشریات نیشابور در آبان 1398 بود که در ادامه پیشخوان این نشریات را میتوانید ملاحضه کنید

ادامه مطلب ...

فرودگاه نیشابور در 60 سال پیش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید 60 سال پیش نیشابور دارای فرودگاه بوده است!. بله درست است و تصویر فوق مربوط به فرود هواپیمای حامل دکتر اقبال (نخست وزیر وقت ایران) در تاریخ 1339/2/30 در باند فرودگاه نیشابور (واقع در منطقه  میرآباد) است  که نشریه خیام نامه در تاریخ 25 آبان 1398 آن را منتشر نموده و شاید اولین تجربه فرودگاهی نیشابوریان بوده باشد.  

ادامه مطلب ...

افتتاح موزه قلب پروفسور حسین صادقی : قلبی که برای نیشابور می تپد

موزه قلب نیشابور به همت پروفسور حسین صادقی (جراح نام آشنا و مشهور بین المللی نیشابور) در مجموعه بزرگ افلاکنمای حکیم عمر خیام  افتتاح شد. این مجموعه منحصر به فرد  گنجینه‌ای علمی شامل تجهیزات، عکس‌ها و اسناد متنوعی است که می‌تواند مورد استفاده دانشجویان و محققان قرار گیرد و  قرار است به مرور زمان بر این‌مجموعه افزوده شود». پروفسور صادقی گفت: «هدف از ایجاد این موزه در کنار افلاک نما -آشنایی مردم با این عضو حیاتی است تا پس از دیدن مجموعه افلاک و صورت‌های فلکی- در موزه قلب با کارکرد این عضو شگفت‌انگیز و پیچیده بیشتر آشنا شوند».  
ادامه مطلب ...

تکمیل جاده کوهستانی نیشابور به مشهد (خرو به زشک) نیازمند توجه ویژه مسئولان


جــاده کوهستانی نیشابور بــه مشــهد از طریق ارتفاعات بینالود در حدفاصل شهر خرو نیشابور تا روستای زشک شاندیز از مســیر های بسیار مهمی اســت کــه در عیــن داشتن جاذبــه هــای گردشگری طبیعــی ، مذهبــی و ... باعث میشود تا یک سوم از مســافت بین شهری مشــهد - نیشــابور کاهش یابد، جــاده ای کوهســتانی و زیبا کــه با وجود سختی کار عمرانی چندسال است که بــه همــت شــهرداری خرو و مردم شــریف این شــهر بــه طــور کامــل بازگشــایی شــده است.  نکته جالب اینجاست که اگرچــه باغــات شــهر خــرو به عنوان پایتخت آلوی ایران بســیار گــران بهاســت امــا مــردم این شهر حاضــر شــده اند بــه صــورت رایــگان بــه جهــت ایجــاد حریــم این جــاده عقب نشــینی کننــد تا این جاده مهم بازگشایی و آماده بهره برداری شود.  
ادامه مطلب ...

کاروان عشق : سفر زائرین رضوی از نیشابور تا مشهد

جاده های منتهی به شهر مشهد در روزهای پایانی ماه صفر، شاهد سیل عظیم زائران و عاشقانی است که  به سوی حرم مطهر رضوی  از تمامی نقاط ایران در حرکت هستند. اما مهمترین این مبداها در 130 کیلومتری غرب مشهد و در شهر نیشابور آغاز می شود.همان نیشابوری که حضرت رضا (ع)  حدیث بزرگ سلسله الذهب را در این دیار به یادگار گذاشت و همان شهری که مرقد امامزاده محروق (ع)  مورد زیارت آن امام رئوف قرار گرفت  و قدمگاه او  شد. نیشابور همان شهری است که مرقد بانو پسنده و بی بی شطیطه (س) و نیز مرقد فضل بن شاذان و نیز امامزادگان یحیی و حمزه (از برادران منصوب به امام رضا.ع) نیز در آنجاست. این شهر میعادگاه عاشقان ولایت است و شهری است که پیامبر اکرم (ص) نیز از آن به نیکی یاد کرده است. بنابراین مسیر نیشابور تا مشهد در دهه آخر صفر بیشتر از هر مسیر دیگری مورد استقبال زائرین رضوی قرار میگیرد و مانند مسیر نجف تا کربلا شاهد حضور هزاران زائر پیاده ای است که به سوی حرم مطهر امام شهیدشان میروند. این مسیر معمولا ۳ الی ۴ روز پیاده روی دارد،در بخشی از مسیری که از نیشابور به مشهد می رسد و در کنار بزرگراه. یک جاده کوچک وجود دارد  که زائران برای پیاده روی استفاده می کنند.در این مسیر موکب ها و ایستگاه های متعددی وجود دارد که به زائرین امام هشتم خدمات میدهند و البته انتظار میرود با همکاری آستان قدس رضوی نسبت به ایجاد زائرسراهای دائمی در مسیر نیشابور به مشهد اقدام شود- https://binalud.blogsky.com نیشابور سرزمین بینالود  

ادامه مطلب ...