نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر هم دانشگاه شد اما نیشابور نه!!!


با تصویب ارتقای دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه علوم پزشکی در شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان، آخرین وعده وزیر سابق بهداشت و درمان به مردم بلوچستان محقق گردید. رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اعلام خبر فوق اظهار داشت: خوشبختانه پس از رایزنی و پیگیری مستمر نماینده ایرانشهر و مساعدت و نگاه ویژه دکتر هاشمی (وزیر سابق بهداشت و درمان) با ارتقا دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه علوم پزشکی و همچنین ایجاد پردیس بین الملل درچابهار موافقت گردید. وی افزود: از سال آینده پذیرش دانشجوی پزشکی در کنکور سراسری صورت خواهد پذیرفت و علاوه بر آن مجوز آموزش تربیت بهداشت کاردهان ودندان برای کل استان سیستان وبلوچستان نیز اخذ گردید.


 پیش از این نیز دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه (که در سال 1388 و همزمان با نیشابور ایجاد شده بود) در سال 1392 به دانشگاه ارتقا یافت و اینک در سال 1397 دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر نیز (که در سال 1392 ایجاد شده بود) تنها پس از 5 سال فعالیت به دانشگاه تبدیل شد!!!. این درحالیست که پس از چندین سال پیگیری نمایندگان و مسئولان نیشابور و قول ها و البته بهانه گیری های متعدد وزارت بهداشت برای این موضوع. هنوز که هنوز است از ارتقای دانشکده علوم پزشکی نیشابور (با حدود 10 سال سابقه فعالیت) خبری نیست!!! 

ادامه مطلب ...

دولت تعیین تکلیف کند : ارتقای تقسیمات کشوری نیشابور چه شد؟؟؟

. با توجه به دوره بی بند و باری ارتقای تقسیمات کشوری در دوره دولت پر مهر سابق(!)  و ایجاد بیش از ۹۱ شهرستان در هشت سال ( یعنی هر ۳۲ روز یک شهرستان )، دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن در ۱۲ امرداد ۱۳۹۲ترجیح داد تا تقسیمات کشوری را موقتا تعطیل نماید . در دولت تدبیر و امید از همان ابتدا و حتی در دفاعیات وزیر کشور در جلسه رای اعتماد صحبت از تهیه طرح جامع تقسیمات کشوری شد و قرار بود این طرح ظرف شش ماه تهیه گردد و پس از چکش کاری مجلس، اجرایی شود، اما متاسفانه این طرح تهیه نشد و بالتبع اجرایی هم نگردید. دولت با این استدلال که در دولت قبل خیلی در قضیه تقسیمات کشور ولنگاری وجود داشته، در تقسیمات کشوری قفل شد و مشخص هم نشد که «کلیددار حل مشکلات کشور»، کلید تقسیمات کشوری را به دست چه کسی سپرده است؟ در سال ۱۳۹۶ و قبل از انتخابات  ریاست جمهوری دوره دوازدهم، گشایشی در امر تقسیمات صورت گرفت و تا پایان سال ۱۳۹۶ تعداد ۴۰ روستای کشور به شهر ارتقا یافت که متاسفانه سهم نیشابور و فیروزه از ارتقای روستاهای ۴۰ گانه به شهر، «هیچ» بود

ادامه مطلب ...

تجلیل از استاد ماندگار هنر آجرتراشی ایران در نیشابور

با حضور معاون استاندار و فرماندار نیشابور، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، برخی از اعضای شورای شهر، مسئولان و مردم نیشابور از استاد محمد قاسم اخوی یان به پاس یک عمر تلاش در عرصه هنر قدردانی شد و کاشی ماندگار بر سر درب منزل استاد محمد قاسم اخوی یان آجر تراش پیشکسوت مرمت بناهای تاریخی و معماری سنتی نصب شد.  استاد اخوی یان از آخرین نسل بازمانده هنر آجرتراشی در معماری ایران است که از جمله مهمترین آثار او میتوان به دروازه باغ ملی نیشابور - دروازه شادیاخ - سردر دبیرستان خیام- سیمرغ بزرگ آجرین و... نام برد.
ادامه مطلب ...