نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

درخواست قاطع از وزارت بهداشت: دانشکده نیشابور را دانشگاه کنید+ فیلم

با حضور قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نیشابور پروژه های عمرانی دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال افتتاح شد، دکتر ایرج حریرچی که برای بازدید از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت به نیشابور سفر کرد همزمان با این حضور، بخش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی بیمارستان 22 بهمن (ساخته شده به همت خیر محترم آقای شفیعی) ، ساختمان کلینیکهای تخصصی و فوق تخصصی خیام (واقع در بیمارستان حکیم ) و عطار (واقع در خیابان ارگ) و 5 مرکز جامع خدمات سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور را افتتاح نمود. همچنین دکتر حریرچی در مراسم کلنگ زنی مرکز پزشکی ناباروری و سلامت مادر و جنین (که به همت برادران خیر دکتر شمس شرق ساخته خواهد شد) - پروژه ساخت بیمارستان سوم دولتی و پردیس دانشگاهی و نیز شورای اداری شهرستان حضور یافت. حمید گرمابی و هاجر چنارانی نمایندگان شهرستان های نیشابور و فیروزه در صحبت های خود در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت همراه بود با تببین جایگاه نیشابور در طول تاریخ علم و فرهنگ، تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه را مهم ترین مطالبه مردم نیشابور اعلام کردند. همچنین سید علی حسینی نماینده اسبق نیشابور و عضو هیات امنا دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه نیشابور چند سال پیش همزمان با تربت حیدریه دانشکده علوم پزشکی را ایجاد کرده است و اکنون تربت حیدریه دارای دانشگاه علوم پزشکی است اما نیشابور همچنان در حد دانشکده باقی مانده است. خواستار ارتقای زیرساخت های درمانی و تشکیلاتی علوم پزشکی نیشابور شدند. 

ادامه مطلب ...

فاجعه انفجار قطار نیشابور، بزرگ تر از حادثه پلاسکوی تهران بود اما...+ فیلم


فاجعه انفجار قطار نیشابور که بزرگترین سانحه راه آهن در ایران است، در روز 29 بهمن سال  1382 (یک روز پیش از انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی) در  ایستگاه خیام در 18 کیلومتری نیشابور رخ داد که در آن ۳۲۰ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی شدند. اکثر کشته شدگان از نیروهای امدادی و انتظامی و نیز برخی از مردم بودند. پس از حادثه، به پیشنهاد شورای شهر مقرر شد آتش نشانان کشته شده در این حادثه شهید شمرده شوند.شدت انفجار  که معادل ۱۸۰ تن  TNT تخمین زده شده است به حدی بود که چندین روستای اطراف آن تخریب شد و صدای مهیب آن در نیشابور و حتی مشهد هم شنیده شد. هیچگاه از سوی مقامات علت دقیق حادثه و محموله آن قطار باری که توانست این چنین انفجار و تخریبی ایجاد کند به درستی اعلام نشد.(منبع : ویکی پدیا) در این حادثه مرگبار متاسفانه تعداد زیادی آتش نشان از جمله مرحوم فخریان مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیشابور و نیز تعدادی از مدیران ارشد نیشابور مانند مجتبی فرهمندنکو (فرماندار و نماینده عالی دولت) - نجار (معاون  عمرانی شهرداری) - اکبرابادی (معاون  خدمات شهری) -بهروز پاکباز (مدیر  برق نیشابور) - اخباری (خبرنگار ایرنا) و ... دچار سانحه شدند و حتی پوشش خبری این حادثه بسیار ضعیف صورت گرفت. دو سال بعد حادثه سقوط هواپیمای نظامی در شهرک توحید تهران نیز خبرساز شد اما اعلام شهید شناخته شدن قربانیان آن حادثه و  از سویی سکوت درباره شهید شناخته شدن قربانیان حادثه نیشابور باعث واکنش مظفری نماینده نیشابور در مجلس هفتم  به تبعیض صورت گرفته میان این دو حادثه گردید :

ادامه مطلب ...

خواهرخواندگی نیشابور و بم در پنجمین همایش؛ و یادکرد شایستگی نیشابور برای استقرار دبیرخانه جاده ابریشم شرق کشور


پنجمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم در 26 بهمن‌ماه جاری، با حضور 29 شهردار، در شهر بم استان کرمان برگزار شد. همزمان با این نشست، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان این دو شهر به امضاء رسید. در این آیین، از دو تن از استادان فقید موسیقی ایران (استاد زنده‌یاد پرویز مشکاتیان متولد نیشابور و استاد زنده‌یاد ایرج بسطامی متولد بم؛ که آثار مشترک نیز داشته‌اند) نام برده شده است. 

ادامه مطلب ...

انتصاب دومین نماینده عالی دولت تدبیر و امید در نیشابور پس از 6 ماه انتظار!


با حکم وزیر کشور سعید شیبانی  به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور منصوب شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در حکم دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور خطاب به سعید شیبانی نوقابی آمده است:به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد ُاستاندار محترم خراسان رضوی به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور منصوب می شوید.امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی  موفق باشید.شایان ذکر است سعید شیبانی که پیش تر معاون اداری مالی فرمانداری نیشابور بود، پس از استعفای غلامحسین مظفری در شهریور ماه امسال به سرپرستی فرمانداری نیشابور منصوب شده بود که سرانجام پس از گذشت حدود 6 ماه!  فرماندار جدید نیشابور شد.پیش از این نیز از ابتدای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تا بهمن 93 نیشابور فرمانداری منصوب  از دولت جدید نداشت که مجموع این موارد گلایه مردم و مسئولان نیشابور را از وزارت کشور در پی داشت که نهایتا در مراسم معارفه فرماندار جدید. باعث شد که سید جواد حسینی (معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار) ضمن بیان این مطلب که مدت طولانی سرپرستی قابل قبول نیست. ازطولانی شدن انتصاب فرماندارعذر خواهی کرد و  این مدت طولانی برای انتخاب فرماندار را غیر قابل توجیه و نشان از ضعف مدیریتی  دانست (1). امید آن است که از این پس کم لطفی های گذشته به این دیار جبران شود.با آرزوی موفقیت برای دولت و فرماندار جدید نیشابور.