نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

گرامیداشت باشکوه خیام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در نیشابور + تصویر

پس از حضور علی جنتی (وزیر وقت ارشاد) در مراسم سال 94 روز ملی خیام . اینبار دکتر عباس صالحی به عنوان دومین وزیر فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید به نیشابور آمد تا سلسله غیابهای  وزیران فرهنگ و ارشاد در نیشابور بیش از این طولانی نشود. وزیر فرهنگ و ارشاد نخست در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور و در مراسم ویژه روز خیام که با استقبال پرشور و کم نظیر مردم فرهنگ دوست نیشابور برپاشده بود شرکت نمود و سخنرانی کرد. وی سپس در واپسین ساعات شامگاه  28 اردیبهشت ماه 97 به باغ آرامگاه حکیم نیشابور رفت تا با نثار گل به مقبره وی. به این دانشمند و فیلسوف و شاعر بلندآوازه ایرانی ادای احترام کند. مردم نیشابور ضمن تشکر ویژه از دکتر عباس صالحی  بابت حضورشان در نیشابور  انتظار دارند این رویه ادامه یابد و همه ساله شاهد حضور مقام ارشد حوزه فرهنگ و هنر در روزهای ملی عطار و خیام باشند.  http://binalud.blogsky.com  منبع : نیشابور سرزمین بینالود

ادامه مطلب ...

«شهرستان فیروزه» : فرزند فیروزه ای نیشابور در مسیر توسعه

فیروزه نام شهرستانی تازه تاسیس در 15 کیلومتری غرب نیشابور و در مسیر جاده قدیم تهران است که در اواخر سال 1387 از ارتقا و تجمیع بخش های تحت جلگه و طاغنکوه شهرستان نیشابور به وجود آمد و هنوز هم در بین مردم محلی  به  نام های قدیم خود ( تحت جلگه و بزغان) شهرت دارد. با وجود شهرت تاریخی نیشابور به شهرفیروزه اما قرارگیری معدن فیروزه نیشابوری (بزرگترین و مرغوبترین معدن فیروزه جهان) درمنطقه تحت جلگه باعث شد که نامگذاری رسمی این شهرستان به فیروزه تغییر یابد. علاوه بر معدن فیروزه . سیلوی بزرگ گندم. کارخانه قند نیشابور. کارخانه رب مسما. ناحیه صنعتی کمال الملک. ایستگاه های راه آهن عطار و فردوس.  باغ تاریخی نشاط. کاروانسرای تاریخی شوریاب . چشمه آبگرم گرماب و ... از جمله اماکن مهم  این شهرستان است که جایگاه ویژه ای را به شهرستان فیروزه بخشیده است.  

ادامه مطلب ...

مراسم بزرگداشت روز ملی حکیم عمرخیام نیشابوری در اردیبهشت 97

برنامه های روز ملی بزرگداشت خیام در سال 97 اعلام شد.

شنبه 22 اردیبهشت ساعت 17  :

افتتاح جشنواره بین المللی عکس خیام- نگارخانه کمال الملک

یکشنبه 23 اردیبهشت - ساعت 17 :

همایش استانی فردوسی و خیام- دانشگاه آزاداسلامی نیشابور

دوشنبه 24 اردیبهشت - ساعت 8  :

همایش علمی  خیام در دانشگاه نیشابور و ساعت 17 در جهاد دانشگاهی

سه شنبه 25 اردیبهشت - ساعت 16 :

روز فرهنگی روستای معموری (زادگاه اجدادی منسوب به خیام)

چهارشنبه 26 اردیبهشت - ساعت 7 صبح :

مراسم نواخته شدن زنگ خیام - دبیرستان حکیم عمرخیام

چهارشنبه 26 اردیبهشت - ساعت 15:30 :

مراسم استقبال از میهمانان ویژه روز ملی خیام- ایستگاه راه آهن نیشابور

چهارشنبه 26 اردیبهشت - ساعت 18:00 :

مراسم رونمایی از کتاب افلاک نما و برگزاری موسیقی- آرامگاه خیام

جمعه 28 اردیبهشت - ساعت 15:00 الی 19:30

برپایی کارگاه مجسمه و خوشنویسی و عکاسی و... و گلباران آرامگاه خیام

جمعه 28 اردیبهشت - ساعت 20:30 :

ویژه مراسم  روز خیام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد- فرهنگسرای سیمرغ

http://binalud.blogsky.com  منبع : نیشابور سرزمین بینالود  به نقل از دوربین خبری نیشابور 

ادامه مطلب ...

دکتر روحانی (رییس جمهور) : ارادت من به مردم نیشابور دیرینه است (+فیلم)

دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در جمع پرشکوه مردم نیشابور، با اشاره به اینکه ایران از  صادر کنندگان بنام فولاد به جهان و اروپا است ، اظهارداشت: افتتاح مجتمع فولاد خراسان نشان داد این استان آماده است قطب صنعتی کشور شود.دکتر روحانی با بیان اینکه دیدار با مردم برای من روزی به یاد ماندنی خواهد بود، گفت: نیشابور، شهر خیام، عطار، امام زادگان محبوب و قدمگاه امام رئوف حضرت رضا (ع) است و افتخارم این است که در دوران سربازی مدتی میهمان مردم خونگرم و دلاور نیشابور بودم و ارادتم به مردم دیار خراسان دیرینه است

رئیس جمهور  افزود: نیشابور قدمگاه مولای ما علی بن موسی الرضا(ع) و سرزمین تبرک یافته با قدوم مبارک امام هشتم(ع) و بیان شیرین حدیث سلسله الذهب است.

دکتر روحانی با بیان اینکه در سال 52 مدتی میهمان مردم نیشابور بوده و در ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامع این شهر، سخنرانی کرده‌ام، گفت: ارادت من به مردم این دیار دیرینه بوده و امیدوارم بتوانیم خادمان خوبی برای مردم باشیم و همه طرح‌ها و برنامه‌هایی که در دولت یازدهم به مردم استان خراسان رضوی وعده دادیم در تمامی شهرستان‌های این استان اجرایی و عملیاتی کنیم.  

ادامه مطلب ...