نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

استقبال بی نظیر مردم نیشابور از نمایشگاه پایتخت کتاب ایران + تصویر


نیشابور با داشتن 120 کتابخانه فعال ظرفیت تبدیل شدن به بازوی توانمند فرهنگی سال 2017کشور را دارد.سرپرست معاونت استانداری وفرمانداری ویژه نیشابوراظهار کرد: استقبال وصف ناپذیرمردم فرهنگ دوست نیشابور از هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران نشان داد که کسب عنوان پایتختی کتاب ایران به جا وشایسته بوده است.سعید شیبانی افزود: این علاقمندی واستقبال نشان داد که کتاب وکتابخوانی ونیزاجرای برنامه های فرهنگی از جایگاه ویژه ای دربین مردم برخورداراست. نماینده عالی دولت درنیشابورخاطرنشان کرد: میزبانی برگزاری بیست وچهارمین دوره هفته ملی کتاب جمهوری اسلامی با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درپایتخت کتاب ایران نیز از دیگر افتخارات فرهنگی ابرشهرنیشابور است که با همراهی وحمایت مسئولان فرهنگی  برگزار شد.عباس کرخی رییس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور نیز درباره نمایشگاه امسال کتاب ایران گفت : استقبال مردم نیشابور ما را غافل‌گیر کرد. وی از حضور روزانه 10 هزار نفر در نمایشگاه کتاب ناشران ایران در نیشابور خبر داد.در حاشیه برگزاری این نمایشگاه بزرگ در نیشابور بسیاری از چهره های مطرح سیاسی و اجتماعی و هنری میهمان این رویداد بزرگ فرهنگی بودند. منبع : خاتون شرق و نیشابور سرزمین بینالود http://binalud.blogsky.com
ادامه مطلب ...

نیشابوری‌ها پایه‌گذار «اولین مدرسه علمیه»‌اند

محمود پسندیده، نویسنده کتاب «اسناد و موقوفات مدارس تاریخی حوزه علمیه مشهد»، در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری حوزه» در مشهد: «برخی فکر می‌کردند اولین مدرسه علمیه را خواجه نظام ملک طوسی تأسیس کرده است، ولی ما در تحقیقاتی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اولین مدرسه توسط نیشابوری‌ها در نیشابور تأسیس‌شده است  و بعد از آن مدرسه خواجه نظام احداث ‌شده است.»

هفته فرهنگ و هنر نیشابور در کاخ نیاوران؛ 21 تا 29 آبان


به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛ برگزاری غرفه‌های صنایع دستی و فیروزه اصیل نیشابور، غذاهای محلی نیشابور (هر روز یک نمونه غذا)، ارایه کتاب‌های نوشته شده توسط نیشابوریان (به مناسبت انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب کشور) و اجرای شعرخوانی و رباعی‌خوانی به زبان ]گویش[ نیشابوری (همه روزه ساعت 4 عصر) از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی هستند.

ادامه مطلب ...

از طلای سرخ خراسان تا گیاه اساطیری ابرشهر؛ پیشنهادهایی برای جشنواره ریواس نیشابور

در اواخر هفته گذشته؛ خبر سفر ایرانگرد معروف آلمانی و نویسنده حوزه گردشگری ایران به استان خراسان جنوبی، بر روی سایت خبرگزاری‌ها قرار گرفت؛ هارتموت نیمان (Hartmut Niemann درباره انگیزه سفر خود گفته بود قصد دارد از راه این سفر، طلای سرخ ایران را به مردم جهان معرفی نماید. او مدیر شرکت گردشگری «اورینت اکسپرس»  (ORIENT EXPRESS) و نویسنده کتاب «راهنمای گردشگری ایران» به زبان آلمانی است. به زبان فارسی تسلط دارد و نزدیک به سه دهه از عمر خود را صرف ایرانگردی و شناخت گردشگری ایران نموده است. گفته‌های نیمان (13 آبان 1395) در سفرش به خراسان جنوبی، بازتابنده اهمیت و نقش تبلیغات در توسعه گردشگری است. و نباید از این غافل شد؛ آنگاه که  یک ویژه‌کار (متخصص) و نویسنده در حوزه گردشگری، جاذبه یا موضوعی را در معرض توجه رسانه‌ها قرار دهد، اعتبار و تاثیرگذاری دوچندان می‌یابد. از نوشته‌های نیمان (با همکاری لودویگ پائول Ludwig Paul) در حوزه راهنمای گردشگری ایران، عبارتند از:

ادامه مطلب ...