نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

درگذشت دو نماینده سابق نیشابور بزرگ در مجلس و نگاهی بر سوابق آنها

در زمستان 1399 دو نماینده از نمایندگان اسبق حوزه انتخابیه نیشابور بزرگ (نیشابور - فیروزه - زبرخان - میانجلگه - سرولایت) در گذشتند. عبدالحسین جلالی (نماینده دوره اول) و محمدرضا دولت آبادی (نماینده دوره ششم) از جمله نمایندگان قبلی نیشابور در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی (سنای سابق) بودند که در این پست نگاهی کوتاه خواهیم داشت به سوابق و فعالیت های آنها : 

▪️#عبدالحسین_جلالی متولد ۱۳۳۰ شاهرود با تخصص حقوق قضایی و اولین دادستان انقلاب نیشابور بود. وی در اولین دوره مجلس از سال ۵۹ تا ۶۳ نماینده نیشابور گردید. او را فردی قانونمند معرفی کرده اند اما از فعالیت های او برای نیشابور اطلاعی موجود نیست. او سالها وکیل دادگستری بود و در۲۰ دی ۹۹ و در ۶۹ سالگی درگذشت.

▪️#محمدرضا_دولت_آبادی متولد ١٣٣٥ نیشابور با تحصیلات خارج فقه و اصول بود. وی در ششمین دوره مجلس از سال ۷۹ تا ۸۳ نماینده نیشابور و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گردید. او در سال ۸۲ و ۸۳ برای تحقیق و تفحص از حادثه انفجار قطار نیشابور تلاش زیادی کرد و درجریان تقسیم خراسان، معتقد بود که این طرح برای مدیریت، نظارت و جذب اعتبارات استان مفید و لازم است و پیشنهاد ارتقای بخشهای نیشابور به شهرستان را مطرح نمود اما در تصویب تقسیم خراسان در سال ۸۳ ، مرکز استان شدن نیشابور محقق نشد. وی به حرفه وکالت مشغول بود و سرانجام در ۲۵ بهمن ۹۹ در سن ۶۴ سالگی درگذشت.


شایان ذکر است محمدباقر قالیباف (رییس مجلس شورای اسلامی) در نشست علنی یکشنبه، 26 بهمن 99.  پیش از آغاز بررسی دستور کار صحن مجلس، درگذشت محمدرضا دولت آبادی را به خانواده او و مردم حوزه انتخابیه نیشابور تسلیت گفت (کلیک کنید)


منبع: #نیشابور_سرزمین_بینالود
 Binalud.blogsky.com

نظرات 1 + ارسال نظر
Gh سه‌شنبه 12 اسفند 1399 ساعت 16:18

خدا رحمتشون کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد