نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

«شهرستان زبرخان» همسایه جدید شرق نیشابور



بخش زبرخان نیشابور بعد از 15 سال تلاش به شهرستان ارتقا یافت. حمید گرمابی  نماینده مردم نیشابور- فیروزه و زبرخان در تشریح این خبر گفت: خوشبختانه در جلسه هیات دولت با ارتقای سه بخش به شهرستان موافقت شده است که بخش زبرخان نیشابور یکی از آنهاست. وی افزود: سال ها علاوه بر جمعیت بالایی که در نیشابور داریم فقط دارای دو شهرستان بودیم و به همین خاطر بودجه ها اندک به ما می رسید چون بودجه شهرستان با بخش متفاوت است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مزایای این ارتقا اظهار داشت: این رویداد هم برای مردم زبرخان مطلوب است که بودجه بیشتری دریافت می کنند و هم کمی از بار نیشابور سبک خواهد شد و مدیران می‌توانند به سایر بخش ها بیشتر رسیدگی داشته باشند. وی افزود: متاسفانه در این سال‌ها بخش زبرخان به دلیل ارتقاء نیافتن بودجه‏‌های بسیاری را از دست داده و از توسعه بسیار عقب ماند لذا نهایت تلاشمان این خواهد بود که  استانداری خراسان رضوی بودجه لازم را برای سال جاری به شهرستان زبرخان تخصیص دهند و  مردم نتیجه ارتقاء را لمس کرده و به وضوح ببینند.

گرمابی جمعیت شهرستان زبرخان را حدود 60 هزار نفر عنوان کرد و گفت: وضعیت بهداشتی شهرستان زبرخان نیازمند توجهی جدی است، و این شهرستان نیازمند احداث حداقل یک بیمارستان است. نماینده مردم نیشابور و فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش امکانات ورزشی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن در شهرستان زبرخان توجه شود، همچنین قدمگاه، خرو  و  درود نیاز به توسعه بیشتر و بهسازی فضا دارند. وی عنوان کرد: وجود مکان‌های بسیار دیدنی شهرستان زبرخان بر گردشگری منطقه تاثیر بسیاری دارد و با اعتباراتی که به این بخش اختصاص خواهد یافت، این منطقه می‌تواند در صنعت گردشگری حرف بسیاری برای گفتن داشته باشد.

گفتنی است مطابق با تصویب نامه هیات وزیران. شهرستان زبرخان به مرکزیت شهر قدمگاه و شامل بخش مرکزی به مرکزیت شهر خرو - بخش اسحاق آباد و یک دهستان جدید به نام حشمتیه  می باشد که از شمال به شهرستان طرقبه شاندیز، از شرق به بخش احمدآباد شهرستان مشهد، از جنوب به بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه و از غرب به بخش‌های مرکزی و میان جلگه شهرستان نیشابور محدود می شود. همچنین این شهرستان با وسعتی حدود ۱۱۰۰ کیلومتر مربع دارای ۳ نقطه شهری مهم ( درود، قدمگاه، خرو ) و چند روستای بزرگ است و در موقعیت بسیار خوب بزرگراه و راه آهن نیشابور_مشهد واقع شده است که با توجه به مجاورت با دو شهرستان بزرگ نیشابور و مشهد، حاصل خیز بودن منطقه ، و قرارگیری مراکز متعدد صنعتی و گردشگری، دورنمای خوبی را برای توسعه آن ترسیم میکند


با تبریک  به مردم شریف نیشابور و زبرخان، امیدواریم ایجاد این شهرستان جدید باعث خیر و برکت برای کل منطقه و اتحاد و همدلی بیشتر برای توسعه بیش از پیش  شود/ نیشابور سرزمین بینالود


و با استفاده از منابع خبری ایسنا- خبرنگاران جوان و...
نظرات 9 + ارسال نظر
درودی دوشنبه 22 اسفند 1401 ساعت 18:48

بخش درود و بخش باغشن هم باید ایجاد بشه

ناظمی سه‌شنبه 10 اسفند 1400 ساعت 22:58

چقدر خوب. عالیه...تبریک به مردم شریف زبرخان

حمزه ای چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت 00:34

اداره راهداری و پلیس راه و بیمارستان باید هرچه سریع تر در زبرخان ایجاد بشه

میانبندی یکشنبه 13 مهر 1399 ساعت 16:22

تبریککککککککک

مرتضوی چهارشنبه 7 خرداد 1399 ساعت 14:55

حیف زبرخان که اینقد دیر شهرستان شد

علی سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 23:58

یک 4راه بنام قدمگاه شده مرکز شهرستان
در حد روستا هم نیست چه برسه به شهر و مرکز شهرستان!!!

مخاطب گرامی
دیدگاه شما درباره شهر قدمگاه منصفانه به نظر نمیرسد. همچنین باید نگاه کلان تری داشت. مهم این است که زبرخان ارتقا یافته است و این شهرستان فقط یک شهر ندارد بلکه همه شهرها و روستاهای آن میتوانند از این ارتقا بهره مند شوند.

کاشفی نیشابور یکشنبه 4 خرداد 1399 ساعت 21:09

شهرستان زبرخان، ای پاره تن و فرزند نیشابور ، تولدت مبارک،،

محمدآبادی شنبه 3 خرداد 1399 ساعت 17:48

خیلی خبر خوبی بود ...زبرخان با ۴ شهر و این همه ویژگی خاص میتونه خیلی رشد کنه و آباد بشه... دم شما گرم نه

سخدری شنبه 3 خرداد 1399 ساعت 00:23

آقا مبارک باشه به همه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد