نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

نیشابور، کاندیدای پایتختی کتاب جهان می شود

خبرگزاری آریا- همگی در امر مقدس کتاب وکتابخوانی مسئول هستیم وباید خارج از نگاه اداری با دید فرهنگی برای این هدف تلاش نماییم.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور درشورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان در نیشابور اظهار کرد: در تلاش برای معرفی نیشابور به عنوان کاندیدای پایتختی کتاب جهان و تبدیل شدن نیشابور به تیم ملی کتاب ایران هستیم. غلامحسین مظفری افزود: همگی دراین امر مقدس کتاب و کتابخوانی مسئول هستیم و باید خارج از نگاه اداری با دید فرهنگی برای این هدف، تلاش نماییم که قدم اول افزایش دامنه اطلاعات وانتقال آن به دیگران است. وی  خاطرنشان کرد: پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی این شهر که به تبع آن میزان قابل توجهی نیز کتابخانه بدلیل داشتن این پیشینه در نیشابور وجود دارد از جمله این شاخصه‌ها بود.

مظفری یادآورشد: نیشابورزادگاه وخاستگاه 4هزار و دویست شخصیت برجسته علمی فرهنگی نامبرده شده درکتاب الحاکم است وبه قول دکتر شفیعی کدکنی این کتاب همانند دفترچه تلفن نیشابور است که این اشخاص قابل پردازش دراین کتاب می باشند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی نیشابوردرمورد چگونگی رسیدن به پایتختی کتاب ایران توسط نیشابور با رقابتی بین 99شهر کشور که آن را بسیار سخت توصیف نمود اذعان کرد:دلیل این پیروزی نه توان مالی ما بلکه فضای عمومی علاقه مندان به کتاب ،فعالیت انجمن های مختلف ادبی ووجود شخصیت های فرهنگی این شهر بود.

غلامحسین مظفری با ذکر خاطره ای از دکتر شفیعی از وی به عنوان میراثی فرهنگی یادکردوافزود:ایشان از وقت وزمان خود به خوبی استفاده می کندوباید از مشاوره وی حداکثر استفاده را نمود.

نماینده عالی دولت درنیشابورهمچنین با اشاره به برگزاری همایش علمی فرهنگی اوج انسان وحضور ریچارد بولیت تاریخ دان ونیشابور شناس تصریح کرد:وی پس از50سال که به نیشابور آمده بود عمری را درتحقیق درخصوص نیشابور گذرانده ودرزمان حضوریک روزه اش درنیشابور توانستیم بیش از بیست ساعت مطلب تخصصی وجدید در رابطه با نیشابور بگیریم.

گفتنی است شورای اداری کتابخانه های عمومی استان به صورت کارگاه آموزشی وبا حضور مدیرکل ومعاونان ستادی،معاون استانداروفرماندارویژه نیشابور،رؤسای اداره کتابخانه های عمومی دیگر شهرستان ها واعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور درمحل تالار تشریفات نیشابور برگزار گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد