جــاده کوهستانی نیشابور بــه مشــهد از طریق ارتفاعات بینالود در حدفاصل شهر خرو نیشابور تا روستای زشک شاندیز از مســیر های بسیار مهمی اســت کــه در عیــن داشتن جاذبــه هــای گردشگری طبیعــی ، مذهبــی و ... باعث میشود تا یک سوم از مســافت بین شهری مشــهد - نیشــابور کاهش یابد، جــاده ای کوهســتانی و زیبا کــه با وجود سختی کار عمرانی چندسال است که بــه همــت شــهرداری خرو و مردم شــریف این شــهر بــه طــور کامــل بازگشــایی شــده است. نکته جالب اینجاست که اگرچــه باغــات شــهر خــرو به عنوان پایتخت آلوی ایران بســیار گــران بهاســت امــا مــردم این شهر حاضــر شــده اند بــه صــورت رایــگان بــه جهــت ایجــاد حریــم این جــاده عقب نشــینی کننــد تا این جاده مهم بازگشایی و آماده بهره برداری شود.
طبیعتــا اجــرای چنیــن طــرح مهمی باعــث رونــق اشــتغال، درآمــد و بــه دنبــال آن رشــد اقتصــادی منطقه مــی شــود.به عنــوان مثــال جــاده توریســتی، تفریحــی خــرو بــه زشــک مــی توانــد همه ساله مســافران زیــادی را بــه خــود جــذب نمــوده و بــه دنبــال آن بــرای مــردم منطقه و این شهر ایجــاد اشــتغال نماید. تمــام مشــاغل خدماتــی از قبیل رســتوران هــا، بازارهــای صنایــع دســتی ، اقامتــگاه هــا و... مــی توانــد در ایــن محــل دایر شــود و اشــتغال زایــی نمایــد ضمن اینکه این جاده میتواند به مسیر مهم گردشگری و زیارتی نیشابور به مشهد و بلعکس تبدیل شود.
البته با وجود تلاش های مهم و ارزشمند صورت گرفته متاسفانه زیرســازی جاده خرو به زشک هنــوز بــه طــور کامــل انجــام نشــده و جــاده آن خاکــی اســت. طبــق توافقاتــی کــه بــا اداره راه انجام شده است مقــرر شــده پــس بازگشــایی جــاده بــه عــرض 8 متــر و انجــام زیــر ســازی آن- اداره راه آســفالت آن را انجــام دهــد و در ســفر معاونــت محتــرم وزیــر راه و شهرســازی جهــت کمــک هــر چــه ســریعتر انجــام شــدن ایــن پــروژه 6000 تــن قیــر رایــگان مصــوب شــد و مقــرر گردیــد کــه عــلاوه بــر ایــن مقــدار قیــر ســرمایه گــذار نیــز جهــت تکمیــل ایــن مســیر معرفــی گــردد تا پــروژه باســرعت بیشــتری انجام شــود و همچنیــن جاده خــرو بــه زشــک دارای کــد اعتبــاری شــود و مقــرر گردید ســازمان برنامــه و بودجــه بــرای آن اعتبار تخصیص دهد اما ظاهرا هنوز به این وعده ها عمل نشده است و انتظار میرود هرچه سریع تر نمایندگان و مسئولان محترم شهرستان نیشابور و استان خراسان رضوی پیگیری ویژه ای درباره تکمیل این محور مهم گردشگری و اقتصادی داشته باشند
منبع نیشابور سرزمین بینالود - برگرفته از مصاحبه شهردار محترم خرو با نشریه فضل نامه نیشابور - مهر 95
تصاویری از عملیات بازگشایی مسیر کوهستانی نیشابور به مشهد توسط شهرداری و مردم شهر خرو
منبع نیشابور سرزمین بینالود - تصاویر و مطالب برگرفته از نشریه فضل نامه نیشابور - مهر 95
باسلام اصل مسیر اشتباه است مسیر به مشهد ۲تا هست از خرو ودرود که راه درود هم کوتاه تراست ازنیشابور به مشهد ازمسیر درود ۶۵ وخرو۷۵ ازدرود به طرقبه میخورد وازخرو به زشک که ازمسیر خرو طولانی وصعب العبور است بهترین مسیر از درود به مشهد که ازسمت مشهد راه خوبی تا نزدیک کوه زده شده ودرود هم راه خاکی زده اگر یک تونل بخورد عالی میشود جهت اطلاع
سلام-اگر از روی نقشه نگاه کنید- حتی در صورت احداث راه درود یا خرو - فاصله بین نیشابور تا مشهد خیلی کم نمی شود و شاید توجیه اقتصادی هم نداشته باشد- مساله اصلی کاهش فاصله عبوری بین شهرهای درود و خور تا شهرهای طرقبه و شاندیز و غرب مشهد و ایجاد یک راه محلی کوهستانی (و نه راه بین شهری) جهت توسعه گردشگری شهرها و مناطق همجوار است
برای کوتاه شدن مسیر حرم تا حرم بین نیشابور مشهد در کوههای بینالود تونل احداث کنید همانطور که تهران از طریق تونل و پل در حال نزدیک شدن به شمال کشور است.آیا اهمیت نزدیک سازی مسیر حرم تا حرم از آزادراه تهران شمال کمتر است ؟؟
اصولا جهت کوتاه سازی مسیر حرم تا حرم و غرب کشور به مشهد مقدس باید این مسیر از میان کوههای بینالود به آزادراه تبدیل شود .
این جاده میتواند باعث بازگشت شاید هزاران نیشابوری مسنجر در مشهد شود که میتوانند هم کار کشاورزی انجام دهند و هم در شهر خودشان ساکن شوند و برای کارشان مسیر ۴۰دقیقه ای به مشهد راطی کنند و دیگر اعضای خانوادهشان درد غربت نکشند
سلام
بسیارپروژه ارزشمندو گردشگری مناسبی است .
از سفرهای خراسانیها به شمال کشور کاسته میشودوگردش پول در استان زیادخواهدشد
اشتغال زایی زیاد ومناطقی دیدنی رویت میشود
اگرممکن باشدیک را هم به چناران زده شود از ترافیک جاده ای کاسته میشود.
من برای ساخت وراه اندازی این پروژه دعا و روزشماری میکنم.
تشکراز تمام کسانی که پیگیر این مهم ودلسوز کشور واستان هستند.
سلام دوستان این جاده اگر بدرستی انجام بشه باعث رونق گردشگری درمنطقه وایجاد اشتغال پایدار خواهد شد وهم برای مسافران وگردشگران یه مسیر خوب ایجاد میشود وهم یک منطقه بکر وزیبای گردشگری جدید در کشور معرفی خواهد شد و مزایای پرشمارفرهنگی اجتمائی ومهمتراز همه اقتصادی برای مردم منطقه خواهد داشت
این جاده ای که شما میگین میتونه مثل جاده شمشک به دیزین در شمال تهران در بیاد که مخصوصا برای گردشگری و تفریح استفاده بشه، ضمنا شهرهای خرو و درود و قدمگاه به شهرهای شاندیز و طرقبه متصل میشن که واقعا عالیه، میشه یه قطب بزرگ گردشگری در خراسان، هم برای نیشابوری ها خوبه و هم برای مشهدی ها، واقعا حیفه که روش کار نشه
ضمن تشکر از نظر شما. ماهم امیدواریم خراسانی های عزیز هرچه زودتر از مزایای این مسیر بهره مند شوند