نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

پیگیری ثبت جهانی محدوده شهر کهن نیشابور

حدود گستره نیشاپور کهن؛ محوطه باستانشناسی بزرگ نیشابور قدیم

تصویر: گستره تقریبی محوطه تاریخی ‌شهر کهن نیشابور (ایرانیکا)


اعضای کمیسیون ملی یونسکو در ایران، چهارشنبه 11 مرداد 1396 از آثار و بناهای تاریخی و مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی نیشابور و چند برنامه آیینی (میراث‌ ناملموس) به‌ منظور بررسی ثبت‌ جهانی این آثار بازدید کردند.

به‌ گزارش روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، محمد‌رضا مجیدی، آتوسا مومنی و شیدا مهنام، اعضای کمیسیون ملی یونسکو در ایران، به ‌همراه هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، از آثار و بناهای تاریخی و مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی نیشابور و اجرای چند برنامه آیینی و معنوی بازدید کردند.

هادی شریفان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیشابور در این باره گفت: «اعضای کمیسیون ملی یونسکو در ایران در سفر خود به نیشابور از تعدادی بناهای تاریخی این شهرستان و آرامگاه عطار و خیام بازدید به‌عمل آوردند و در جلسه‌ای با سعید شیبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، به بررسی ثبت جهانی برخی از آثار نیشابور مانند کهن‌شهر نیشابور پرداختند.»

او افزود: «این افراد همچنین از رقص محلی، بازی‌های بومی و محلی و نیز آیینی نمایش اسب چوبی در نیشابور بازدید کردند.»

هایده لاله، عضو هئیت‌علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، که از سال 1389 به ‌همراه تیم تحقیقاتی خود، مشغول تحقیق در مورد گستره‌شناسی شهر کهن نیشابور است، در این نشست توضیحاتی را ارائه کرد. منبع: ایران‌آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد