نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

«منطقه حفاظت شده رئیسی نیشابور» به «پارک ملی» تبدیل می‌شود


رئیس محیط زیست نیشابور:

 موافقت‌های اولیه برای تبدیل منطقه حفاظت شده رئیسی به پارک ملی

 را از مسئولان استانی و کشوری ذی‌ربط گرفته‌ایم.

مهدی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور، اظهار داشت: بهره‌برداری رسمی از تصفیه‌خانه فاضلاب دامداری قدس، استخدام سه نفر محیط‌بان جدید برای منطقه حفاظت، بهره‌برداری رسمی از یک خودرو شاسی‌بلند کاپرا و دو دستگاه موتورسیکلت مخصوص کوهستان و دشت و کویر، پاکسازی مناطق گردشگری کوهستانی توسط سمن‌ها، نمایشگاه هنری درهای رحمت توسط پویش آرتوان در نگارخانه کمال‌الملک، نصب بیلبوردها در محل دامداری قدس در مسیر بزرگراه نیشابور- مشهد با محتوای پیام‌های زیست‌محیطی از برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: دامداری قدس متعلق به شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور وابسته به بنیاد مستضعفان دومین دامداری در سطح خراسان رضوی است که سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب را برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست نصب کرده است.

رئیس محیط زیست نیشابور بیان کرد: حجم مخزن فاضلاب حدود سه هزار متر مربع است که قادر به تصفیه خروجی 250 متر مکعب پساب در شبانه‌روز می‌باشد که با هزینه چهار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

نوربخش یادآور شد: در نمایشگاه درهای رحمت، پویش مردمی آرتوان نیشابور اقدام به ارائه آثار هنری با محصولات بازیافتی به ویژه در بطری‎‌های پلاستیکی کرده است.

وی تصریح کرد: در چهار سال گذشته این اداره حفاظت از محیط زیست طبیعی به پیش برده است.

نوربخش با اشاره به اینکه بالاترین سطح حفاظتی به پارک ملی تعلق می‌گیرد، تاکید کرد: موافقت‌های اولیه برای تبدیل منطقه حفاظت شده رئیسی به پارک ملی را از مسئولان استانی و کشوری ذی‌ربط گرفته‌ایم که این سبب افزایش امکانات، تجهیزات‌ تاسیسات و منابع انسانی می‌شود تا جایی که پارک ملی تندوره درگز امتیازات خاصی از سازمان حفاظت محیط زیست می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد