نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

رییس انجمن علویان اتریش، خواستار تمهدیدات برای اعزام کاروان‌های زیارتی به زادگاه حاجی بکتاش ولی شد


چنگیز دوران، رییس انجمن علویهای اتریش، به علاقه وافر علوی‌های اتریش و ترکیه برای زیارت مرقد «حاج ولی بکتاش» پیشوای علوی‌ها و همچنین زیارت مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مرقد شاه اسماعیل خطایی اشاره کرد و خواستار تمهیدات لازم برای برگزاری مراودات دو جانبه فرهنگی و زیارتی از جمله امکان اعزام کاروان‌های زیارتی برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس، «زادگاه حاج ولی بکتاش در نیشابور» و مرقد شاه اسماعیل صفوی و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی شد.

به گزارش ایرنا از اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از امضای تفاهم‌نامه همکاری و گسترش روابط گردشگری، فرهنگی و اقتصادی بین انجمن علوی‌های اتریش و این اداره کل خبر داد.

کریم حاجی‌زاده، روز یکشنبه، در نشستی با اعضای این انجمن گفت: این تفاهم‌نامه متضمن علاقه صمیمی طرفین برای ارتباطات گسترده فرهنگی بوده و زمینه‌های لازم برای برگزاری دیدارهای بعدی و انجام پروتکل های مشترک و قرارداد همکاری همه‌جانبه را برای طرفین در فرصت‌های آینده را فراهم خواهد کرد.

او اظهار کرد: در کنار توسعه روابط گردشگری، فرهنگی و اقتصادی برای افزایش تقویت مراودات علمی در مورد تاریخ و اعتقادات مشترک با شرکت دانشگاه‌های دو کشور نیز تلاش می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل، «چنگیز دوران» و «سیدعلی اونات»، نمایندگان هیات علوی‌های اتریش، نیز در این نشست در زمینه علایق مشترک فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بحث و تبادل نظر کردند.

چنگیز دوران، رییس انجمن علویهای اتریش، به علاقه وافر علوی‌های اتریش و ترکیه برای زیارت مرقد «حاج ولی بکتاش» پیشوای علوی‌ها و همچنین زیارت مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مرقد شاه اسماعیل خطایی اشاره کرد و خواستار تمهیدات لازم برای برگزاری مراودات دو جانبه فرهنگی و زیارتی از جمله امکان اعزام کاروان‌های زیارتی برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس، «زادگاه حاج ولی بکتاش در نیشابور» و مرقد شاه اسماعیل صفوی و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی شد. (منبع خبر: ایرنا)

 

«حاجی بکتاش ولی نیشابوری»، از جایگاه و احترام ویژه‌ای در نزد علویان برخوردار بوده و زادگاه وی نیز در نیشابور است. با توجه به اعلام علاقمندی رییس علویان اتریش برای برنامه‌های زیارتی در استان اردبیل و خراسان رضوی، شایسته به نظر می‌رسد بین مسولان فرهنگی، زیارتی و گردشگری این دو استان، ارتباطات و رایزنی‌های لازم در راستای برنامه‌ریزی طراحی و سازماندهی «محور گردشگری اردبیل – نیشابور – مشهد» صورت پذیرد. همکاری منسجم و هدفمند ادارات و نهادهای گردشگری اردبیل، نیشابور و مشهد، در قابل یک طرح ملی، فرصتی ارزشمند برای توسعه گردشگری بین‌المللی مبتنی بر زیارت، در سطح کشور به شمار می‌آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد