نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

هنرمندان شاهرودی، نیشابوری و گرگانی، کنسرت موسیقی بهارانه را برگزار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس (1 خرداد 1395) از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود اظهار داشت: کنسرت موسیقی ایرانی با عنوان «بهارانه» همزمان با اعیاد شعبانیه به مدت دو شب توسط کانون موسیقی شاهرود در تالار بهمن مجتمع فرهنگی و هنری مهر این شهرستان اجرا شد.

جان‌محمد خوب‌‌پور گفت: این کنسرت در هر شب با پنج اجرای متفاوت در سه سبک دستگاهی، کلاسیک و پاپ از سوی پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی شاهرود، نیشابور و گرگان اجرا شد که مورد استقبال پرشور خانواده‌ها و علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: هنرمندان موسیقی به اجرای گروهی و تک‌نوازی قطعات پیانو و آواز، همنوایی سه‌تار و آواز، گیتار، دف و تک‌نوازی پیانو کلاسیک و ... پرداختند. منبع: خبرگزاری فارس


 گفتنی است که در سال 1394، میان دو شهر  نیشابور و شاهرود پیمان‌نامه خواهرخواندگی به امضاء رسید. شاهرود و نیشابور به واسطه داشتن مولفه‌های فرهنگی مشترک و همچنین ریشه‌های عرفانی خواهرخوانده شدند. همان‌طور که می‌دانیم شاهرود عارفان بزرگی چون بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی را داشته و از این نظر با شهر نیشابور پیوند و نزدیکی فرهنگی دارد. انتظار می‌رود همکاری‌های فرهنگی این دو شهر، در سال‌های آینده چه در حوزه گروه‌ها و فعالیت‌های مردم‌نهاد و چه در حوزه رسمی و همکاری‌های فرهنگی، گردشگری، عمرانی و اقتصادی، روندی رو به توسعه در پیش داشته باشد.

اما به هر حال بهره‌برداری از ظرفیت خواهرخواندگی، نیازمند بسترسازی و کوشش اهالی فرهنگ و مسولان اجرایی و سیاست‌گزاری هر دو شهر است. در زمینه خواهر خواندگی و پیوندهای فرهنگی و جاذبه های گردشگری نیشابور و شاهرود، پیش از این، دو مطلب «نگاهی به قاره کوچک؛ به بهانه خواهرخواندگی شاهرود و نیشابور»، «دیدار با میراث عرفانی شرق؛ از بسطام تا شادیاخ» در سرزمین بینالود، منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد