نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

پیمان بین المللی خواهر خواندگی نیشابور ایران و تولوز فرانسه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه نیشابور : پیمان نامه همکاری بین دو شهر نیشابور و تولوز فرانسه در زمینه های فرهنگی ، علمی ، پژوهشی ، گردشگری ، بهداشت و محیط زیست بین دکتر مظفری معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور و شهردار تولوز جناب آقای ژان لوک مودنگ پس از تنظیم به سه زبان فارسی ، فرانسه و انگلیسی به امضا رسید ، طی این پیمان نامه توسعه و تحکیم مناسبات فرهنگی دیرینه مابین دو شهر کهن نیشابور و تولوز ، که موجب تقویت و گسترش بیش از پیش مناسبات فرهنگی و دوستانه میگردد مورد تفاهم طرفین قرار گرفت . 

◀️مفاد این پیمان نامه عبارتند از :

  • تحکیم و گسترش روابط دوستانه بین شهروندان دو شهر 
  • تبادل تجاری و اقتصادی در زمینه ها ی مختلف از جمله : توسعه شهری ، حمل و نقل ، ترافیک و محیط زیست 
  • همکاری تجاری و اقتصادی سودمند با سرمایه گذاری مشترک در طرح های توسعه ی شهری 
  • همکاری در طراحی و اجرای پروژه های مورد نیاز و علاقه ی دو شهر به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای حضور شرکت ها و پیمانکاران بخش های خصوصی دو شهر 
  • تبادل فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی با رعایت قوانین دو کشور 
  • تقویتِ هم گرایی و همکاری بین دو شهر در نهادهای فرهنگی ، دانشگاهی ، پژوهشی در روابط بین الملل و با هدف توسعه ، ارتقای هم زیستی ، صلح و رفاه شهروندان دو شهر
  • همکاری مشترک در فعالیت های گردشگری به منظور تبادل فرهنگی ، اقتصادی ، علمی و سلامت و بهداشت .  
  • اما تولوز کجاست ؟     تولوز (به فرانسوی: Toulouse) شهری در جنوب غربی فرانسه بر ساحل رود گارون و یکی از مراکز صنایع پیشرفته اروپا است.این شهر در حد فاصل دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس قرار گرفته‌است. فاصله این شهر تا پاریس ۷۳۰ کیلومتر است. تولوز چهارمین شهر بزرگ فرانسه و مرکز منطقه میدی پیرنه نیز می‌باشد.در چند دهه گذشته، تولوز از خود نماد شهری فعال را به نمایش گذارده‌است. علاوه بر صنایع هوایی و فضایی مانند ایرباس، فعالیت در بخش‌هایی چون الکترونیک، صنایع پزشکی، علوم غذایی، فناوری اطلاعات، میکروبیولوژی و فناوری زیستی در جریان است. چنین رشد و پیشرفتی همواره در تعامل و همگونی با زندگی ساکنین بوده‌است. این شهر میراث فرهنگی گذشته و حال خود را که دوستداران فراوان دارد، پاس می‌دارد.
  • در تولوز بیش از ۱۱۰٬۰۰۰ دانشجو در سه دانشگاه و چهارده موسسه آموزش عالی بزرگ مشغول به تحصیل هستند، این شهر رکورد بیشترین تعداد دانشگاه‌های شهرستانهای فرانسه را دارا است. شهر تولوز گنجینه‌ای از میراث فرهنگی بی بدیل را در خود حفظ می‌کند، از جمله: موزه‌ها، سالن‌های نمایش و تئاترهای گوناگون.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد