نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

اتصال ۴ شهرستان جغتای و جوین و خوشاب و فیروزه با ۱۵ کیلومتر آسفالت!

شاید باور نکنید، فقط ۱۵ کیلومتر آسفالت باقیمانده از راه حدود ۳۵ کیلومتری رحمت آباد، منتهی الیه جوین تا سلطان آباد مرکز خوشاب، اگر آسفالت می شد، اهالی جوین و جغتای و سایر کسانی که مسیر خراسان شمالی و جاده میامی به نیشابور و مشهد را طی می کنند، ۵۰ کیلومتر در وقت خود صرفه جویی داشتند. این تصویر در روز های اخیر گرفته شده و از روستای رحمت اباد جوین محل تلاقی جوین به سمت سلطان اباد از جنوب شرقی و شهر صفی اباد اسفراین از شمال شرقی این شهرستان است. 15 کیلومتری  که از مدت ها پیش از مسیر رحمت آباد جوین به سمت سلطان آباد به حال خود رها شده است ،

« محمدی پور» یکی از شهروندان جوینی با بیان اهمیت اتصال راه جوین به سمت مرکز خوشاب تا نیشابور و مشهد، گفت: اگر مدیران وقت در این چند دهه کوتاهی نمی کردند و این مسیر را که راه مشترک  سه شهرستان جغتای و جوین و خوشاب  است به یکدیگر متصل می کردند، توسعه این ۳ شهرستان بیش از آنچه که متصور شود رقم می خورد . 

  وی با اشاره به اینکه بسیاری از زائران امام رضا (ع) و رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین برای راحتی و کوتاهی مسیر عبور خود به سمت مشهد الرضا مسیر «میان بر» جاده میامی به جاجرم و جغتای و جوین و خوشاب و سپس فیروزه و نیشابور را انتخاب می کنند، اظهار داشت: کفی بودن این مسیر و کوتاهی بیش از ۵۰کیلومتری آن در مقایسه با جاده شاهرود به سبزوار و مشهد موجب شده است که بسیاری از زائران و رانندگان، این مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب کنند

علی سردارابادی یکی دیگر از شهروندان جوینی نیز با بیان اینکه اگر مسیر رحمت آباد تا سلطان اباد فقط ۱۵ کیلومتری که مدت هاست رها شده است، آسفالت می شد علاوه بر راحتی عبور و مرور در این مسیر، اتصال زنجیره ای این ۴ شهرستان یعنی جغتای و جوین و خوشاب و فیروزه به راحتی رقم می خورد ، و دیگر نیازی نبود که مسافران و وسایل نقلیه سبک و سنگین راه طولانی و صعب العبور کوهستانی جوین به سبزوار و سپس نیشابور را تا مشهد طی کنند! وی با اشاره به کوتاهی ۵۰ کیلومتری این مسیر ( جغتای و جوین و خوشاب و فیروزه) در مقایسه با راه جوین سبزوار به مشهد، افزود: باید مردم جوین و جغتای و خوشاب مسیر طولانی راه جوین به سبزوار و سپس به سوی مشهدرا طی کنند تا مبادا اشتراکات این سه و یا ۴ شهرستان مورد اشاره محقق شود و با قطع ارتباط این شهرستان ها با سبزوار از بزرگی ساختگی سبزوار و صفت سبزوار بزرگ کاسته شود!

این شهروند جوینی با اشاره به اینکه توسعه جوین و جغتای و خوشاب و فیروزه فقط منتظر آسفالت ۱۵ کیلومتر راه شوسه از رحمت آباد تا سلطان آباد است، خاطر نشان کرد: اگر این جاده و راه بین این ۴ شهرستان در مسیر طولی آماده شود علاوه بر کوتاهی ۵۰ کیلومتری مسیر تا مشهد، ریل گذاری توسعه و عمران این مسیر که مشترکات زیادی از جمله، دشت به هم یوسته کشاورزی با وجود ریل آهن و راه در طول آن و جغرافیا و زبان مشترک، در کمترین زمان ممکن تحولی بزرگ در همه ابعاد در این مسیر اتفاق می افتاد. چرا در این چند دهه این اتصال ساده و کم هزینه محقق نشده است؟ با به هم پیوستن این ۴ شهرستان چه اتفاقاتی در سطح منطقه می افتد؟ آیا به هم پیوستن این ۴ شهرستان با اشتراکات زیادی که با هم دارند، ضرری هم برای شهرستان به اصطلاح مادر (سبزوار) دارد؟

منبع: نشریه خبری نسیم جوین  انتشار:   http://binalud.blogsky.com

مطلب مرتبط :

 بزرگراه نیشابور-جوین-میامی : گامی برای ارتقای شمال غرب خراسان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد