نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

راهیابی نیشابور به مرحله نیمه نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران


(تصویر: آیین امضای تفاهم نامه میان شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور
برای همکاری این دو نهاد  در طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران. منبع تصویر.)

نیشابور در زمره فهرست پانژده شهر نامزد پایتخت کتاب ایران، به مرحله نیمه‌نهایی داوری جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران راه یافت.
آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران»، 17 اسفندماه 1394 با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی نمایندگان مجلس و تنی چند از مسئولین کشوری، در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 
به نقل از ایسنا: دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره‌ «پایتخت کتاب ایران» گفت: در دومین دوره این جشنواره، 100 شهر شرکت کردند که از میان آنها، 15 شهر به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌ها راه ‌یافتند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم حیدری در این‌باره اظهار کرد: در این دوره از جشنواره «پایتخت کتاب ایران» 100 شهر با حدود 1400 برنامه، طرح و ایده با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی شرکت کردند که از آن میان، 15 شهر به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌ها راه یافتند.

وی ادامه داد: این 15 شهر بر اساس شاخص‌های جشنواره؛ یعنی تناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تأثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، داشتن قابلیت الگوبرداری، برخوداری از تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا و ضمانت اجرا، ارزیابی و انتخاب شده‌اند.

دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره‌های «پایتخت کتاب ایران» توضیح داد: تعداد و تنوع شهرهای شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره نسبت به دوره پیش، از رشد 60  درصدی برخوردار است. همچنین طرح‌ها و ایده‌هایی که در این دوره ارائه شده‌اند، هم به لحاظ جذابیت و خلاقیت و هم از نظر گستره اجرایی، انسجام و پیوستگی، قابل توجه هستند.

حیدری عنوان کرد: اصفهان، بوشهر، تبریز، خورموج، دزفول، رامهرمز، رشت، سبزوار، سیرجان، شهر ری، شهرکرد، شیراز، کاشان، نیشابور و یزد 15 شهر راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌ها به شمار می‌آیند.

وی بیان کرد: از میان این 15 شهر، در نهایت پنج شهر به مرحله نهایی راه خواهند یافت و یک شهر عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص خواهد داد. چهار شهر دیگر نیز بر اساس تفاهمنامه‌ای که با بنیاد ملت منعقد شده است، از حمایت‌های این بنیاد و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار خواهند شد.

دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره‌های «پایتخت کتاب ایران» افزود: آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران»، 17 اسفندماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی نمایندگان مجلس و تنی چند از مسئولین کشوری در تالار وحدت برگزار می‌شود. (متن خبر در ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد