نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

امیدی تازه به فعالیت دوباره سینمای کاشمر

تنها سینمای کاشمر سال ۱۳۶۲ به همت جمعیت هلال احمر این شهر در ملکی که متعلق به شهرداری بود راه اندازی شد و به مدت ۲۲ سال به فعالیت خود ادامه داد اما متاسفانه نبود برنامه ریزی و استقبال کم مخاطبان باعث شد که این سینما در سال ۸۴ تعطیل شود. طی ۱۰ سال اخیر تلاش و پیگیری هایی برای راه اندازی مجدد این سینما انجام شد که به نتیجه ای نرسید. در نهایت ساختمان سینما به مدت یک سال است که از سوی هلال احمر به شهرداری کاشمر واگذار شده است.شهرداری هم از سال گذشته کار بازسازی ساختمان را شروع کرده است اما متاسفانه این پروژه روند کندی داشته و مشخص نیست که چه زمانی چراغ تنها سینمای شهرستان روشن شود. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر با استقبال از راه اندازی مجدد سینما به دست شهرداری ، گفت: معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این قول را داده است که اگر شهرداری بتواند با اقداماتی که در بازسازی سالن سینما انجام می دهد ، نظر مساعد کمیسیون ایمنی سینما را جلب کند ، می توان از طریق مؤسسه سینما شهر که وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تجهیزات لازم سینما را تأمین کرد.«جواد روشندل»خاطر نشان کرد: وجود سینما یکی از خواسته های فرهنگی و بجای مردم کاشمر است. این شهرستان با این وسعت و جمعیت می تواند مخاطبان خاص خود را برای سینما داشته باشد. روشندل خاطرنشان کرد:برای راه اندازی مجدد سینمای کاشمر باید امکانات، تجهیزات، مدیریت، نیروی انسانی و فیلم خوب هم در کنار توجه به ساختمان مد نظر قرار گیرد.

رئیس شورای شهر کاشمر نیز درباره راه اندازی مجدد تنها سینمای این شهر،افزود: با توجه به انواع فیلم هایی که در تلویزیون پخش می شود و نیز فیلم هایی که در بازار در اختیار مردم قرار می گیرد، سینما مانند گذشته با استقبال مخاطبان مواجه نخواهد شد و توجیه اقتصادی چندانی نخواهد داشت. «سید حسین حسینی»افزود: در عین حال وجود مکانی به عنوان سینما برای شهر کاشمر لازم است هر چند شاید در طول روز با استقبال خوبی رو به رو نباشد اما می توان یک روز در هفته ، فیلم های خاص و پرمخاطب را برای مردم و به ویژه جوانان به نمایش گذاشت. وی تصریح کرد: شهرداری باید سالن سینما را به گونه ای بازسازی کند که بتوان استفاده های دیگری مانند اجرای تئاتر یا برگزاری همایش هم داشت تا بر این اساس توجیه اقتصادی هم داشته باشد.

«حسینی»با اشاره به آغاز عملیات بازسازی ساختمان سینمای کاشمر به دست شهرداری خاطرنشان کرد:ساختمان سینما از هلال احمر تحویل گرفته شده است. با توجه به قدمت حدود ۳۵ ساله سالن سینما و این که ۱۰ سال هم تعطیل بوده است، بازسازی سقف آن آغاز و قسمت ورودی هم به طور کامل تخریب شد. رئیس شورای شهر اسلامی کاشمر تصریح کرد: در بودجه سال ۹۴ شهرداری، مبلغی برای بازسازی سینما در نظر گرفته ایم که امیدواریم امسال شاهد به بهره برداری رسیدن و آغاز فعالیت مجدد سینمای کاشمر باشیم.

منبع : نیشابور سرزمین بینالود (binalud.blogsky.com) به نقل از  kashmari.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
حسینی جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 11:49

خیلی خوشحالیم و ممنون
درود بر مردم فرهنگ دوست کاشمر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد