نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

«نیشابور» مقصد ویژه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید


از ابتدای سال جاری تاکنون سفر مقامات عالی رتبه دولت به نیشابور و شرکت در مراسم و افتتاح پروژه های عمرانی که اکثرا به همت مسئولان این شهر صورت گرفت علاوه بر بازتاب گسترده خبری این شهرستان موجی از امید را در بین مردم نیشابور زنده کرد سفر وزیر کشور و افتتاح مرکز بزرگ کنترل ترافیک نیشابور و قول مساعد ایشان برای بهسازی اتوبان باغرود - سفر رئیس سازمان حفاظت محیت زیست به دیزباد نیشابور- سفر وزیر فرهنگ و ارشاد و برگزاری باشکوه مراسم روز ملی خیام - سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به نیشابور و افتتاح سد مخزنی بار- سفر وزیر راه و شهرسازی به نیشابور و آغاز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم و  موافقت ایشان برای تامین اعتبار تکمیل تقاطع بزرگ امام رضا(ع) نیشابور و ... از جمله این موارد است. در ادامه به گزارش کامل این سفرها اشاره میشود: 

 سفر معاون رئیس جمهور به نیشابور



وب سایت سازمان حفاظت محیط زیست: معاون رییس جمهور و رییس سازمان در دومین روز از سال نو با حضور در روستای زیبای دیزباد بالا ، از نخستین پارک حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی خصوصی کشور بازدید کرد و سپس در نشستی صمیمانه با محیط بانان پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور به گفتگو نشست. به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور ، در این سفر یکروزه دکتر معصومه ابتکار  در میان استقبال گرم اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای زیبای دیزباد بالا وارد این روستای گردشگری شد و از اقدامات شورای اسلامی و اهالی روستا در زمینه حفاظت محیط زیست از قبیل تشکیل اولین یگان  مردمی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کشور ؛ اقدامات گسترده  ترویجی و آموزشی انجام شده در زمینه محیط زیست و بازیافت ؛  حفظ وتوسعه فضای سبز روستا ؛ احداث برج کبوتر خانه و ... بازدید کرد . بنابراین گزارش، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفر به روستای گردشگری دیزباد بالا با وجود بارش باران در نخستین پارک حیات وحش خصوصی کشور حضور یافت  و به اتفاق مظفری فرماندار نیشابور  از نزدیک اقدامات انجام شده در این پارک حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی خصوصی را بازدید کرد و درباره راهکار های توسعه و رونق این پارک حیات وحش منطقه بحث و تبادل نظر کرد .


سفر وزیر کشور به نیشابور



واحد مرکزی خبر : با حضور وزیر کشور، دومین مرکز مجهز ترافیک هوشمند شرق کشور در نیشابور افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر)، مرحله نخست این مرکز عصر دیروز در شهرداری نیشابور با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره برداری رسید. این سامانه کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل نیشابور در 15 مکان که به عنوان مناطق حادثه خیز و دارای گره ترافیکی این شهر شناخته می شود، در حال بهره برداری و اجرا است . این مرکز به مساحت 310 متر مربع، جهت دریافت و تجزیه و تحلیل تمامی فعالیت های ترافیک و حمل و نقل شهر و سازمانهای تابعه شهرداری نیشابور طراحی شده است.


خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سفر وزیر کشور به نیشابور اظهار کرد: در سفر وزیر کشور به نیشابور مقرر شد تا برای تکمیل پروژه‌های مرکز کنترل و ادامه اجرای پروژه بلوار باغرود تا اردوگاه وزارت کشور مبلغی را پرداخت کند. وی اظهار کرد: وزیر کشور دستورهای کتبی لازم در مورد تحویل دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی مجهز و نردبان هیدرولیک برای سوانح ساختمان‌های مرتفع به نیشابور صادر کرد و دستور تامین اعتبار بازسازی جاده باغرود و تحویل 4 هزار و 500 تن قیر را نیز ابلاغ کرد.


سفر  معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به نیشابور




شبکه خبر: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح سد مخزنی بار در شهرستان نیشابور اظهار داشت: یکی از دلایلی که بیشتر برنامه های این سفر به پروژه ها و طرح های مربوط به آب اختصاص یافت این است که موضوع آب امروز یکی از اصلی ترین مسائل کشور است. معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: موضوع آب بخصوص برای استان خراسان رضوی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا هم در بخش توسعه استان و هم در بخش شرب یکی از چالش های پیش روی این منطقه است.


پورتال فرمانداری نیشابور: معاون استانداروفرماندارویژه نیشابور نیز درحاشیه این مراسم با بیان اینکه نیشابور یکی از دشتهای وسیع و حاصلخیز استان خراسان است اظهارکرد: ذخیره سازی آبهای سطحی از جمله برنامه های دردستورکار مسئولان استانی وشهرستانی برای رفع مشکل کم آبی درمنطقه است.غلامحسین مظفری با اشاره به برگزاری "همایش ملی آب" با حضورمعاونان وزرای نیرو وکشاورزی درنیشابورافزود: دراین همایش باهم اندیشی ودست یابی به راه حل هایی جهت کاهش اثرات کم آبی در دشت نیشابورمصوبات ونتایج خوبی حاصل شد.وی گفت: سد مخزنی بار که در 23 کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار دارد از جمله پروژه هایی است که اعتبار تکمیل آن از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی در شهریور ماه سال گذشته تامین شده است.


سفر مشاور ارشد وزیر نفت به نیشابور



با حضور مشاورارشد وزیرنفت پروژه گازرسانی به 54 روستای شهرستان نیشابور کلنگ‌زنی شد.به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری وفرمانداری نیشابور؛ عملیات گازرسانی به 54روستای شهرستان نیشابور با حضور مشاورارشدوزیر نفت ،معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان،رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،معاون گازرسانی شرکت ملی گازومدیرعامل شرکت گازاستان دردو بخش میان جلگه ومرکزی  آغاز شد.معاون استانداروفرماندارویژه این شهرستان درحاشیه این مراسم درجمع اهالی روستای قاسمی از توابع بخش میان جلگه با ابراز خرسندی از عملیاتی شدن این پروژه که بسیاری از همشهریان نیشابوری منتظر اجرایی شدن آن بودند اظهارکرد:امروز شاهد گازرسانی در2محور بخش میان جلگه درمحل روستای قاسمی و بخش مرکزی درمحل روستای خوجان هستیم .غلامحسین مظفری افزود: درمحور میان جلگه 17روستا ومحوربخش مرکزی تعداد 14روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.


سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نیشابور



خبرگزاری ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاسیس بنیادی به نام خیام و عطار در نیشابور مناسب و ضروری است و بنده هم در این زمینه قول کمک و مساعدت داده‌ام. علی جنتی در همایش علمی پژوهشی خیام که در فرهنگسرای سیمرغ برگزار شد، اظهار کرد: این پیشنهاد بسیار بجا است و نیاز است بنیادی جداگانه برای خیام و عطار راه‌اندازی شود که در آن اسناد، مدارک، پژوهش‌ها و مطالعاتی که درباره این شخصیت‌هاست جمع‌آوری شود و مرکزی به نام عطارشناسی و خیام‌شناسی تاسیس شود. من نیز قول کمک و مساعدت داده‌ام.


جنتی گفت: در رابطه با پایتخت کتاب کشور نیز بر اساس شاخص‌هایی که در وزارت تعریف شده بود، مرز بین اهواز و نیشابور نزدیک بود و اطمینان دارم در سال‌های آتی قطعا نیشابور به عنوان پایتخت کتاب انتخاب خواهد شد به شرطی که از هم‌اکنون نهضت کتاب‌خوانی و مطالعه در این‌جا اتفاق بیفتد.او همچنین با اشاره به شخصیت و اندیشه خیام گفت: خیام شخصیت ویژه و عمیقی دارد. سه مساله‌ای که در اندیشه او وجود دارد اول اغتنام وقت و بهره بردن از لحظات عمر است که این اندیشه را در بسیاری از اشعار او مشاهده می‌کنیم؛ دوم حسرت و تاسف بر گذشت عمر و این که عمری که می‌گذرد دیگر بازگشتی در کار نیست و سوم عبرت از روزگار است.جنتی افزود: به قول دکتر شفیعی کدکنی، نیشابور فشرده‌ای از ایران بزرگ است.



سفر معاون سینمایی وزیر ارشاد به نیشابور



روزنامه اطلاعات: با حضور حجت‌الله ایوبی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌برداری از سینمای بازسازی شده شهر فیروزه نیشابور آغاز شد. فرماندار نیشابور در مراسمی که به همین منظور در سینمای فیروزه برگزار شد، گفت، ما همچنان به دنبال پروژه ایجاد شهرک سینمایی در نیشابور هستیم.ابوالحسن داودی کارگردان برجسته سینمای کشور نیز در این مراسم گفت: خواست مردم و مسئولان نیشابور برای ایجاد شهرک سینمایی، یک خواست واقع‌گرایانه است. وی افزود: این یک مطالبه جدی مردمی و کارشناسان با توجه به وضع اقلیمی نیشابور، سوابق حداقل ۵۰ ساله نیشابور در حوزه سینما و ظرفیت‌های شایسته این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر است و نباید آن را با یک شعار سیاسی از سوی مسئولان و یا یک سخن محفلی و گذرا از سوی مردم تلقی کرد.داودی یادآور شد: می‌توان بهترین شهرک سینمایی کشور را در اینجا ساخت و دانش تکنیکی مورد نیاز را به تدریج به اینجا انتقال داد.وی انحصار پایتخت در امر فیلم‌سازی را ناعادلانه و اشتباه توصیف کرد.در ادامه این مراسم رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ایران دوران رنسانس سینمایی را بعد از دوران رکود و خمود طی می‌کند.حجت‌الله ایوبی افزود: افتتاح پروژه بازسازی سینما شهر فیروزه در نیشابور نشانه نوزایی، تولد دوباره و آغاز یک حرکت پرشتاب هنر فاخر و زیبای سینما در کشورمان است.


سفر وزیر راه و شهرسازی به نیشابور



به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری وفرمانداری نیشابور؛وزیرراه وشهرسازی پس از شرکت در عملیات آزادراه حرم تا حرم در محور مشهد، نیشابور، درجلسه شورای اداری این شهرستان که با بایاد دانشجوی شهید سید باقر موسوی نژاد و با حضور استاندارخراسان رضوی،معاون هماهنگی امورعمرانی،مدیرکل راه وشهرسازی استان ،معاون اداره کل اطلاعات استان واعضای شورای اداری شهرستان نیشابور درمحل سالن اجتماعات شهید عابد فرمانداری برگزار گردید ضمن ابراز خرسندی از حضور دراین شهرستان دارای پیشینه فرهنگی وتاریخی اظهارکرد:بی شک کسی نیست که از ایران شهر بزرگ نیشابور غافل باشد.


در بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه تقاطع غیر همسطح امام رضا(ع) نیشابور، این پروژه ۵ میلیارد تومان اعتبار و ۷ هزار تن قیر رایگان دریافت کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، عباس آخوندی عصر امروز در بازدید از این تقاطع اظهار داشت: برای سرعت بخشیدن به این پروژه و  رفاه حال زائران و گردشگران در عبور و مرور  به این طرح کمک خواهد شد وی پیشرفت فیزیکی فاز دوم این پروژه را خوب ارزیابی کرد و گفت: شهرداری نیشابور باید در اجرای دقیق تقاطع غیرهم‏سطح نظارت کافی داشته باشد تا شهروندان بتوانند از مزایای این پروژه بهره‌مند شوند. گفتنی است این طرح در سال ۹۲ با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری نیشابور آغاز شده است.


و سفر وزیر بهداشت و درمان به نیشابور (بزودی)



منبع : نیشابور سرزمین بینالود (http://binalud.blogsky.com)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد