نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

آغاز عملیات اجرایی پیاده راه زائران رضوی از نیشابور تا مشهد


با حضور استاندار خراسان رضوی و معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور عملیات اجرایی قطعه اول و دوم پیاده راه زائران بارگاه منور رضوی به طول 22 کیلومتر از چشمه خسرو نیشابور به سمت شهر بینالود آغاز شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این مراسم با بیان اینکه توسعه کشورها رابطه مستقیمی با شبکه های ارتباطی آنها دارد، گفت: جاده های بین شهری، مسیرهای راه آهن و شبکه های ارتباطی مخابراتی از جمله راهکارهای ارتقای روابط بین مناطق مختلف و یکی از مهمترین عوامل رشد کشور می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در استان از سال گذشته تاکنون اقدامات مختلفی برای توسعه شبکه های ارتباطی صورت گرفته است، اظهار داشت: در سال گذشته ترمیم و بازسازی هزار کیلومتر جاده بین شهری، ساخت 200 کیلومتر جاده روستایی، شناسایی 171 نقطه حادثه خیز و تلاش برای استقرار گروه های امدادی و نصب علایم هشدار دهنده در این مناطق و بهره برداری از توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت کشور از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات در استان بوده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در سال جاری آغاز به کار پروژه آزادراه حرم تا حرم با هدف ارائه خدمات مطلوبتر به زائران حریم رضوی صورت گرفت و همچنین اقدامات لازم برای انعقاد قرارداد ساخت آزادراه قوچان-چناران به مشهد در دست پیگیری است.


رشیدیان با بیان اینکه همه ساله در ایام خاص به ویژه دهه پایانی صفر سیل عظیمی از جمعیت زائران و عاشقان امام رضا(ع) به صورت پیاده عازم مشهد می شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گسترده گروه عظیمی از هم وطنان شیعه و سنی در این راهپیمایی باشکوه لزوم ایجاد مسیر ویژه ای برای تردد این گروه ها ضروری به نظر می رسد. وی افزود: بودجه مورد نیاز این طرح بزرگ از اعتبارات فرا استانی و با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مساعدت دولت خدمتگزار محقق شد.


استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه این پیاده راه در مجاورت جاده اصلی قرار دارد، گفت: به همین دلیل  سهولت در تملک اراضی وجود دارد و می توان این جاده را در مواقع بروز بحران های احتمالی، حمل و نقل های کوچک محلی و نیز  به عنوان پیست مسابقات دوچرخه سواری نیز مورد استفاده قرار داد. رشیدیان آغاز عملیات ساخت این پیاده راه مصادف با ایام ورود حضرت رضا(ع) به نیشابور و در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت مزین شده است را نشان دهنده عنایت خاص حضرت دانست و ابراز امیدواری کرد: ساخت این پیاده راه و همچنین آزادراه های حرم تا حرم و قوچان-چناران به مشهد زمینه ساز توسعه بیش از پیش استان را فراهم کرده و باعث سهولت تردد عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به حرم رضوی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد